Kandevõimed ja nende mõõtmised

  • Post author:
  • Post category:Artiklid
  • Post last modified:Artiklit viimati muudetud: 14. jaan. 2021

Varasemas kirjatükis olen rääkinud kompetentsist. Seekord siis kandevõimest, kuid ajendiks on ühe kohaliku omavalitsuse pakkumiskutse, kus soovitakse kandevõime mõõtmist selleks, et üks konkreetne tee/tänav rekonstrueerida. Kandevõime mõõtmise tulemusena soovitakse teada…

Loe edasi Kandevõimed ja nende mõõtmised

Ehitusinseneri kutse – piirid või piiritus (põhitekst)

  • Post author:
  • Post category:Artiklid
  • Post last modified:Artiklit viimati muudetud: 12. jaan. 2021

Järgnev lugu on koostatud teedeinseneri vaatevinklist, kitsamas fookuses on teekatend. Valupunkte on palju. Sagedasti tuleb ette olukordi, kus regulatiivsetes raamides on puudujääke ja neid püütakse ära kasutada, kompides piire erinevate…

Loe edasi Ehitusinseneri kutse – piirid või piiritus (põhitekst)

Ehitusinseneri kutse – piirid või piiritus? (lühiversioon)

  • Post author:
  • Post category:Artiklid
  • Post last modified:Artiklit viimati muudetud: 23. nov. 2020

Artikkel on kirjutatud Ehitaja/Ehitusuudised väljaandele Ehitusinseneride kutsekvalifikatsiooni süsteemi idee võib hea olla, kuid teostus lonkab, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli teetehnika lektor ja volitatud teedeinsener (tase 8) Ain Kendra. aastal asendati Ehitusseadustiku…

Loe edasi Ehitusinseneri kutse – piirid või piiritus? (lühiversioon)

Artikkel – Soome normid ja katendi projekteerimine

  • Post author:
  • Post category:Artiklid
  • Post last modified:Artiklit viimati muudetud: 16. dets. 2020

Soome juhenditena käsitleme 2004 juhendit, mille juures on arvestatud maksimaalse täismassiga kuni 60 tonni 7-teljelisel sõidukil ja 2018 juhendit, mille puhul maksimaalne täismass on kuni 76 tonni 9-teljelisel sõidukil. Need…

Loe edasi Artikkel – Soome normid ja katendi projekteerimine