UUDISED
- Sel aastal saab T-Konsult kümneaastaseks – registreeritud juulis ja igapäevaselt toimetama hakkasime augustis.
- 60-tonniste veokite liiklusohutuse uuring Tehnikakõrgkooli tiimiga sai valmis ja läbis ka Valitsuse liikluskomisjoni (17.06.2025) ning loodame, et alates 2026 jaanuarist näeme neid suuri ka igapäevaselt liikluses
- Taristuehituse liit hindas 2025 kaitstud lõputöödest parimaid. Seekord siis – TKTK Taavi Ilves – 60-tonniste liiklusohutuse teemaline ja TalTech Joonas Laks’i teehoiutööde hinnaindeks. Mõlema töö juhendaja Kendra. Kuidas nüüd öelda? Puhas vuuk! Lisaks on ka Betooniühingu konkursile esitatud Kevin Müürsepa töö teerullibetoonist (tulemused selguvad seal alles sügisel).
- Lõpuks ometi jõudis TrAm saidile ka meie seni suurim töö – 60-tonnistest autorongidest.
- Riho on liikunud edasi Reaalprojekti
- Liitus Antero Thomas Allesfeld – põhitööks mõõtmised aga ka projekteerimine
- Suurem koolitus sillutiskatenditest sai tehtud Ehituskeskusega – sedakorda ainult reaalis.
- Simmo on liikunud edasi Transpordiametisse
- Koostöös TalTechiga valmis tihenduskontrolli uuring – Inspector ei sobi liivadele kuid kuhu sobiks, vajab veel uurimist.
- Liitusime Rae Ettevõtete liiduga.
- Kolisime Tehnopolist Peetrisse.
- Oleme pidevalt läbi viinud koolitusi – uue projekteerimisnormi teemas, katendite projekteerimisest üldiselt ja sillutiskatetest eraldi ning kandevõime mõõtmistest – piisavalt et see teema ei oma enam uudisväärtust.
- Koostöös Peeter Talvistega (IPT Projektijuhtimine) valmisid katendivaldkonna alusuuringud Transpordiametile.
- Ostsime Englo seadme Gapman ja oleme seda katsetanud nii Kommunaalameti töödes kui mitmes TTÜ lõputöös. Tegemist on lihtsalt kasutatava seadmega, kuid see vajab andmeanalüüsiks veel veidi tööd (mõistmist, kui lühikese lõigu kohta IRI üldse võiks kehtida) – esimene Eestis.
- Dynatest LWD kasutati 2020 sügisel Pärnu ümbersõidu rekonstrueerimisel, tsementstabiliseeritud aluse kvaliteedikontrollis mis võimaldas enne 24 tunni möödumist stabiliseerimisest paigaldada asfaldi ja sisuliselt teha kogu katendi rekonstrueerimise (killustik, stabialus ja asfaldid) kahes lõigus kahe päevaga
- Dynatest LWD seadmega mõõdetav kandevõime asendab nii Inspector-seadmega mõõdetavat kui plaatkoormuskatset (kasutatud nii Tallinna tee-ehituse objektidel kui laiemat tsiviilehituses, nii platside kui hoonealuste alade, sh vundamendisüvendite ja täidete kvaliteedihindamises – tsiviilehituse osa tugineb MaaRYL nõuetel). vt: Tallinna tüüpkatendite juhend Riigi Teatajas mis tugineb uuringul.
T-Konsult OÜ on registreeritud (nr 12878340) 13.07.2015 – samal päeval, kui TTÜ (nüüd ehk TalTech) lektori Ain Kendra eelmine tööandja Ramboll (Taani) müüs Eesti üksuse tegevjuhtkonnale. Alustasime tegevust 08.08.2015 ja alates 2018 kevadest avasime kontori Tehnopoli ruumides (Mäealuse 2/1). 2024 kolisime Peetrisse, Treiali 2-205. 2018 kevadest liitus tiimiga Riho Eichfuss, 2022 sügisel ühines tiimiga Simmo Talpas-Taltsepp. 2025 liitus Antero Thomas Allesfeld ning lahkusid Riho ja Simmo (tiivad juba kannavad).
Põhiosa rakendusuuringutest teostatakse koos tudengitega, tihti ka otseselt magistritöödena kuni riik ei pea otstarbekaks rakenduslike alusuuringute tellimist. 2018-2025 – 22 magistritööst üheksas on kasutatud Dynatest LWD seadmeid.
Alates 2015 ehk siis T-Konsulti aegu on olulisemateks uuringuteks olnud Transpordiametile 60-tonniste sõidukite uuringud, Maanteeametile siirdetegurite arendus ja mitmed uuringud koos ERC Konsultatsiooni OÜ-ga, Tallinna tüüpkatendid. Ka tööd, mis Tehnikaülikooli egiidi all tehtud, nagu tihenduskontrolli uuring TrAm’ile või naastrehvide uuring Tallinnale ja gneissi uuring Energiasalvele. Tööd ja leiba annavad nii liiklusuuringud, liiklusohutuse auditeerimine ja katendite projekteerimine teistele allhankena suurematele projekteerimisfirmadele, viimasel ajal ka tihedam koostöö Infragate’ga. Eraldi võiks veel märkida LED-ekraanide ohutushinnangud, eriveoste arvutused ja mitmesugused erinevad ekspertiisid. Koostöös arhitektidega lahendame detailplaneeringute probleeme ja koostame teede/platside projekte. Väga oluline roll on Dynatest LWD seadmetel, seda nii kandevõime mõõtmistes (sh plaatkoormuskatse asemel) kui rakendusuuringutes. Meeskond osaleb ka e-katendite projektis (e-pavement projekt; e-Pavement OÜ)
T-Konsult toetab ka tudengeid Peep Sürje nimelise fondi stipendiumi kaudu
Firma on käibemaksukohuslane (KMKR EE101809223).
MTR majandustegevusteated (NB! tegevused ainult teedevaldkonnas):
- EEP003377 – projekteerimine
- ELK000064 – liikluskorralduse projektide tegemine
- EPE001078 – ehitusprojektide ekspertiis
- EEK001231 – ehitise audit (muud insener-tehnilised tegevusalad; teimimine ja analüüs) kuigi siin on probleem – juriidikas ei ole määratletud teede auditit, hoone puhul teeb seda ehitusinsener, silla puhul sillainsener.
Ain Kendra – konsultant, volitatud teedeinsener (tase 8) kutsetunnistus 176349 (teede projekteerimine ja ekspertiis, liiklusohutuse auditeerimine). Tallinna Polütehniline Instituut, autoteed – 1981 (lõputöö: autoteede raalprojekteerimisest). Alates 2012 TTÜ teetehnika lektor.
Antero Thomas Allesfeld – tehnik (TalTech üliõpilane)