Seoses ehitusaegse transpordi või massvedudega tuleb ette olukordi kus KOV süüdistab ehitajat/vedajat tee seisukorra olulises halvendamises. Kui tee on enne vedude algust juba defektne siis tasub läbi viia tee seisukorra hindamine selleks, et fikseerida olukord ning hiljem on KOV-il raskem ehitajat süüdistada kui tee seisukord oli juba enne planeeritud vedusi defektne. Ehk ka vastupidi, on KOV poolel näiteks vaja tõestada et enne vedusid oli kõik korras.
Juhtub ka erasektoris seda, kus üks osapool soovib teed kasutada raskeliiklusele, teine aga teekonstruktsiooni kaitsta. Siin on probleem pigem selles, et kui teekonstruktsioonid on tagasihoidlikud, sõltub tulemus ehk ka soovitus niiskusest. Teesulamisperioodil või suuremate vihmade perioodil võib kandevõime olla kordades madalam ning piirangud peaksid olema hooajalised.
Tee seisukorra hindamist viime läbi eksperthinnagu vormis (kuni seda teenust ei ole veel reguleeritud tee auditi sildi all – kutsestandard sisaldab alates juulist ka tee auditi kutse, kuid teenuse sisu ei ole veel kokku lepitud ega välja kujunenud) – meie kasutame selleks järgnevaid meetmeid:
1. Kui vaadeldav tee on sidumata kattega siis on võimalik mõõta kandevõimet kasutades Dynatest LWD kergdeflektomeetrit ning võrrelda saadud tulemusi minimaalselt vajaliku tasemega. (teekate ei tohi olla külmunud mõõtmise ajal). See võrdlus saab tugineda pigem Soome nõuetel sest a) Eesti nõuded pole seotud koormuse vaid katte liigiga ja b) nii maa(ilma)parandajad kui metsateede osa tugineb Soome juhenditel.
2. Kui vaadeldaval teel on seotud kate siis saab teha roopa ja tasasuse mõõtmisi kasutades Englo Gapman profilomeetrit – see võib lähiaastatel kujuneda oluliseks, kui riik kärbib teehoiu rahastamist ja kavatsetakse leevendada tee seisundinõudeid, kuid roobastes tekib vesiliug ja seetõttu juhitavuse kadu mis viib avariini.
3. Fikseerime kõik teel olevad defektid.
Huvi korral võtta ühendust simmo@t-konsult.ee