Naastrehv ja maksud

Pikalt arutatud teema – naastrehvi negatiivseid mõjusid on palju analüüsitud ja puutumata pole jäänud ka positiivne aspekt – liiklusohutuses. Lähtudes põhimõttest “saastaja maksab” on mõistlik naastukasutajatelt sisse nõuda kahju, mida nad oma tegevusega teevad, konkreetselt mõeldes siin eelkõige teekatendi kiirendatud kulumist. Võiks ju mõelda ka tervisekahjudele, kuid insenerina on tehniliselt lihtsam hinnata mõju teekattele. Küsimus, […]

Naastrehv ja maksud Loe edasi »

Kas jätkub püssirohtu?

Kui partei peasekretär Gorbatšov Eestit külastas esitas vana kommunist Allik küsimuse “A hvatit li poroha?” Nüüd küsitakse, et kui korraga tuleb ehitada nii Rail Baltica objekte kui kiirel sammul 2+2 teelõike, kas teedeehituse sektor suudab seda teha. Jagaks vastuse mitmeks alateemaks. tehnika – see on määratud üheselt rahaga. Kui tehnikat ei piisa, tuleb hankida uut

Kas jätkub püssirohtu? Loe edasi »

Määrus 101 – kvaliteedinõuded ja filtratsioon

23.11.2020 hakkas kehtima MKM määruse 101 uus redaktsioon. Põhiliseks muudatuseks on loobumine EVS 901-20 järgse filtratsioonikatse läbiviimisest. Mida siis projekteerija peaks sätestama? Filtratsiooni nõue asendatakse külmakindluse nõudega, tuginedes Soome katendite projekteerimisjuhendile (eestikeelne toortõlge – vt: Transpordiamet veebileht – juhendid). Senise dreenkihi ehk vahetult aluse all paikneva lisakihi puhul – peenosised (alla 0,063 mm) max 7%

Määrus 101 – kvaliteedinõuded ja filtratsioon Loe edasi »

Ehitusinseneri kutse – piirid või piiritus (põhitekst)

Koolitus Addenda korraldusel 31.03.2021 tuginedes eelteatele – Ehitaja/Ehitusuudiste artikkel detsember 2020, mis kirjeldab lühidalt asja sisu. Ning siin lehel ka leitav. Veidi täiendatud 17.05.2021 Riigikohtu otsuste valguses ja veidi veel. Ning uuel ringil, veidi korrigeeritud-täiendatud kavaga. Veel täiendatud aprillis 2022 ja septembris 2022 (natuke veel juulis 2023). Järgnev lugu on koostatud teedeinseneri vaatevinklist, kitsamas fookuses

Ehitusinseneri kutse – piirid või piiritus (põhitekst) Loe edasi »

Ehitusinseneri kutse – piirid või piiritus? (lühiversioon)

Artikkel on kirjutatud Ehitaja/Ehitusuudised väljaandele Ehitusinseneride kutsekvalifikatsiooni süsteemi idee võib hea olla, kuid teostus lonkab, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli teetehnika lektor ja volitatud teedeinsener (tase 8) Ain Kendra. aastal asendati Ehitusseadustiku vastuvõtmisega senine Teeseadus. Kuni aastani 2014 andis Maanteeamet välja teehoiutööde tegevuslubasid, edasi mindi üle kutsekvalifikatsiooni süsteemile, mis peaks kogu Euroopa Liidus olema ühetaoline. Võtame mured

Ehitusinseneri kutse – piirid või piiritus? (lühiversioon) Loe edasi »

ENG – why this forum and for whom

To establish and keep contacts between engineers around the world, who are dealing with pavement issues. Main target – joint platform to exchange experiences on use of LWD (lightweight deflectometer) technology, in particular, on Danish school. If someone knows more, let colleagues know. On quality control, on pavement diagnostics etc. Maybe some statistics also. Expecting

ENG – why this forum and for whom Loe edasi »

Scroll to Top