Kollitused sügisel 2025

Novembris plaanis katendikoolitus 18.11 Addenda raames. Katendiarvutusest kvaliteedikontrollini. Kuna KAP 2.1 on väljas, saame ka sellest rohkem rääkida (ja näppida).

Oktoobris oli kaks koolitust. Esiteks, Ehituskeskuse korraldatav kandevõime teemaline ja teiseks, maastikuarhitektidele suunatud katendikoolitus.

Tooksin välja võtmeteemad kandevõimest.

  • Miks me mõõdame
    • Norm/juhend/määrus käseb. Et konstruktsioon “ära ei vajuks” koormamisel
  • Mida me mõõdame
    • Kandevõimet (elastsusmoodulit) E, tihenduskvaliteeti (Dpr), üldehituses ka aluse reaktsioonimoodulit Ks. Seda viimast, seletame, kuidas, sest siin on oma selge eripära.
  • Millega me mõõdame
    • Plaatkoormuskatse (Ev2), deflektomeetrid (FWD, LWD), penetromeetrid
  • Mis tulemust me taga ajame
    • Kandevõime – MPa, MN/m2; tihenduskvaliteet Dpr – %; moodul Ks – MN/m3
    • Teedel – M101 kirjutab ette Inspectori numbrid (mis pigem Absurdistanist). TrAm kirjutab ette kuidas projekteerida, kuid sealt ei saa veel mõõdetavaid numbreid.
    • Alati on võimalik konstruktsioon arvutada KRP (ja Soome juhendist pärit materjalide/pinnaste andmetega) Ev2 väärtused mida peaks saama mõõta.
    • Tallinna norm = katendikataloog, igal kihil vajalik kandevõime väärtus (Ev2) kuid mõõta saab ka LWD seadmega (siiski mitte Inspectoriga, sest see on pigem tihendusseade)
    • Kataloog, InfraRYL ja MaaRYL pakuvad konkreetseid E parameetreid, normid reeglina vaid tihendustegurit, betoonkonstruktsiooni projekteerija vajab Ks väärtust – mida saame kaudselt läbi Ev2 ka arvutada – see on sobilik betooniprojekteerijale, kuid mitte otseselt geotehnilisteks arvutusteks – selle jaoks tuleb siiski mõõta, aga seletame, kuidas.

Maastikuarhitektide koolitus peaks katma kogu katendivaldkonna,

T-Konsult OÜ