Avaleht uus › Foorumid › Teede ja tänavate geomeetria › Vaegnägijatega arvestamine
- Sellel teemal on 3 vastust, viimati uuendatud 1 year, 3 months tagasi
-
AutorPostitused
-
16. juuli 2020 at 06:45 #8163
Ain
KeymasterPimedate liidu kodukal on hea juhis, mis vajab täiendusi.
Juhises on toodud brai-kivide kasutamise põhimõtted. Lisada tuleks paar aspekti:
– kui kate on ebatasane (nt, munakivisillutis), ei oleks vaja mummulisi braikive kasutada, need kivid võiks olla pigem siledad sest oluline on pinnatekstuuri selge eristatus ümbritsevast. See mummuline kivi on oluline valge kepiga liikuvale
– sõltumata tekstuurist (sile või mummuline), peab see kivi olema selgelt eristatava värviga. Betoonkivide puhul võiks see olla näiteks erkkollane. Värvieristus on oluline sellise vaegnägija jaoks, kellel on probleeme kujutise teravusega, kes näeb aga uduselt – üldjuhul suudab selline inimene värve siiski eristada.
– brai-kivide paigaldusjoon peab olema risti eeldatava ülekäigu suunaga. Seetõttu ei tohiks kuidagi lubada kõvera äärekiviga alal (kus ülekäigurada on vahetult ristmiku kõrval ja äärekivid on paigutatud kõverjoonele) brai-kividest trepi moodustamist. Kui sirge joon jääks teest (äärekivist) liiga kaugele, võib selle joone ühekordselt poolitada – ja kivid teatud nihkega paigaldada, kuid kindlasti nii et vähemalt nurgad kokku puutuvad. Ning lisaks, ei pea see brai-kivide ala olema kogu ülekäiguraja laiune, võib ju nägemispuudelised suunata ülekäiguraja ühte äärde. Ja kui ülekäigurada ise on diagonaalis, püüame siiski nägemispuudelised võimaluse piires lühimale ületusteele suunata.16. juuli 2020 at 07:00 #8169Inga Kärg
ParticipantMõnda aspekti, mida välja tõid, peaks veel arutama.
Ja kivide endi reljeef ka hetkel tugevalt teemaks tõusnud. Plaanis lähiajal läbi vaadata:
2009: https://www.evs.ee/et/cen-ts-15209-2008
2019: https://www.evs.ee/et/iso-23599-2019.
Siis saan ehk tarkust juurde ja jagada.Küsisin ka Soome, Rootsi ja Taani kohta tootjatelt – väidetavalt neil riiklikke juhendeid sel teemal ei ole.
14. jaan. 2021 at 12:17 #8501Ain
KeymasterTäna tasub vaadata, kuidas Raja/Mäepealse ristmikul fooritulede dubleerimine tänavakivides toimib. Paras pähkel on brai-kivide paigaldus juhul, kui ülekäigurada asub ristmiku geomeetria järgi kõveral (pöördekoridori raadiused) – ei saa mummukividega selget rida kujundada.
13. juuni 2022 at 11:56 #9443Ain
KeymasterProbleem – ei kesta betoon ega ka e-katend talihooldust, sahaga tasandatakse mummud igal juhul. Aja küsimus. Kui soomlased on otsustanud, et kasutatakse pigem graniitkivi metallist mummudega ka siis kui asi kallis, tundub et peab selle mummu-disaini uuesti ette võtma et leida siiski profiil mis talihooldust kestaks. Naastrehvide kulutamist ei kesta need niikuinii, seega sõiduteele ei ole mõtet neid paigutada, tuleb paariaastase vahega asendada.
-
AutorPostitused
- You must be logged in to reply to this topic.