Vaegnägijatega arvestamine

Avaleht uus Foorumid Teede ja tänavate geomeetria Vaegnägijatega arvestamine

Tagged: ,

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Autor
    Postitused
  • #8163
    Ain
    Keymaster

    Pimedate liidu kodukal on hea juhis, mis vajab täiendusi.
    Juhises on toodud brai-kivide kasutamise põhimõtted. Lisada tuleks paar aspekti:
    – kui kate on ebatasane (nt, munakivisillutis), ei oleks vaja mummulisi braikive kasutada, need kivid võiks olla pigem siledad sest oluline on pinnatekstuuri selge eristatus ümbritsevast. See mummuline kivi on oluline valge kepiga liikuvale
    – sõltumata tekstuurist (sile või mummuline), peab see kivi olema selgelt eristatava värviga. Betoonkivide puhul võiks see olla näiteks erkkollane. Värvieristus on oluline sellise vaegnägija jaoks, kellel on probleeme kujutise teravusega, kes näeb aga uduselt – üldjuhul suudab selline inimene värve siiski eristada.
    – brai-kivide paigaldusjoon peab olema risti eeldatava ülekäigu suunaga. Seetõttu ei tohiks kuidagi lubada kõvera äärekiviga alal (kus ülekäigurada on vahetult ristmiku kõrval ja äärekivid on paigutatud kõverjoonele) brai-kividest trepi moodustamist. Kui sirge joon jääks teest (äärekivist) liiga kaugele, võib selle joone ühekordselt poolitada – ja kivid teatud nihkega paigaldada, kuid kindlasti nii et vähemalt nurgad kokku puutuvad. Ning lisaks, ei pea see brai-kivide ala olema kogu ülekäiguraja laiune, võib ju nägemispuudelised suunata ülekäiguraja ühte äärde. Ja kui ülekäigurada ise on diagonaalis, püüame siiski nägemispuudelised võimaluse piires lühimale ületusteele suunata.

    #8169
    Inga Kärg
    Participant

    Mõnda aspekti, mida välja tõid, peaks veel arutama.

    Ja kivide endi reljeef ka hetkel tugevalt teemaks tõusnud. Plaanis lähiajal läbi vaadata:
    2009: https://www.evs.ee/et/cen-ts-15209-2008
    2019: https://www.evs.ee/et/iso-23599-2019.
    Siis saan ehk tarkust juurde ja jagada.

    Küsisin ka Soome, Rootsi ja Taani kohta tootjatelt – väidetavalt neil riiklikke juhendeid sel teemal ei ole.

    #8501
    Ain
    Keymaster

    Täna tasub vaadata, kuidas Raja/Mäepealse ristmikul fooritulede dubleerimine tänavakivides toimib. Paras pähkel on brai-kivide paigaldus juhul, kui ülekäigurada asub ristmiku geomeetria järgi kõveral (pöördekoridori raadiused) – ei saa mummukividega selget rida kujundada.

    #9443
    Ain
    Keymaster

    Probleem – ei kesta betoon ega ka e-katend talihooldust, sahaga tasandatakse mummud igal juhul. Aja küsimus. Kui soomlased on otsustanud, et kasutatakse pigem graniitkivi metallist mummudega ka siis kui asi kallis, tundub et peab selle mummu-disaini uuesti ette võtma et leida siiski profiil mis talihooldust kestaks. Naastrehvide kulutamist ei kesta need niikuinii, seega sõiduteele ei ole mõtet neid paigutada, tuleb paariaastase vahega asendada.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top