Avaleht uus › Foorumid › Liiklus › Kolm sekundit asulavälisel teel, kaks sekundit linnas
- This topic is empty.
-
AutorPostitused
-
10. juuli 2020 at 06:23 #8079
Ain
KeymasterSee on siis lubatud vahekaugus. Mõtiskleme sedapidi, et mitu sõidukit tunnis sõidurajale mahub.
90 km/h on 25 meetrit sekundis. Seega, kolme sekundiga 75 meetrit. Oletame auto pikkuseks 5 meetrit, saame iga 80 meetri kohta ühe auto. Kilomeeter teed mahutab seega 12,5 autot. Ehk teistpidi, 3,2 sekundit auto kohta. 1125 autot tunnis.
Kõik mis üle selle, on saavutatud reegleid rikkudes, teisi liiklejaid ohtu seades.Kaks sekundit linnas. 50 km/h linnakiirus. 13,9 m/s. Kahe sekundiga 27,8 meetrit. Viiemeetrine auto – 32,8 meetrit. Kilomeetril 30,5 autot. 2,36 sekundit auto kohta. 1525 autot tunnis. Võttes linnakiiruseks 70, saame maksimaalseks 1594. Sama kahesekundise vahekaugusega, kiirusel 90 km/h, saame läbilaskvuseks kuni 1636 a/h.
Kas kolm või kaks sekundit? Mida me ise arvame? Mumeelest peaks see aeg olema kiirusest sõltuvuses, mida suurem kiirus seda suurem ka sõidukitevaheline aeg. Mis tähendab reaalselt, maanteel ja 90 kiirusel on mumeelest 3 sek õigustatud. Kuid see tähendab automaatselt ka, et 1125 on piir. Lagi.
Järvevanas on loendatud 2200 sõidukit tunnis sõidurajal. Mille arvel? Ilmselt vahekauguse arvel.
Murphy seadused on lahe lugemine.
WEINBERGI ESIMENE SEADUS:
Kui ehitajad ehitaksid maju samuti, nagu programmeerijad kirjutavad programme, siis esimene rähn, kes kohale lendaks, hävitaks tsivilisatsiooni.
Nüüd siis teame keda süüdistada liiklusummikutes?Seega, kui me projekteerime maanteed ja tipptunnil on ühes suunas enam kui 1125 autot, on vajalik lisarada. Seda kolme sekundi reegli korral.
Kui lubatakse 2 sekundit 90ga, hooga harakiri, siis on piiriks 1636 ehk sisuliselt üle 1600 reale ei tohiks kavandada. -
AutorPostitused
- You must be logged in to reply to this topic.