Avaleht uus › Foorumid › Liiklus › Liiklusloendus – milleks ja kuidas
- Sellel teemal on 0 vastust, viimati uuendatud 2 years, 10 months tagasi
-
AutorPostitused
-
16. juuli 2020 at 05:38 #8152
Ain
KeymasterPõhimõtteliselt on liiklusloendused vajalikud kolmel eesmärgil:
– vajaliku tee ristlõike leidmiseks (teenindustase, läbilaskvus) – täna käib siia ka tee klassi määramine, kuid kavandatud projekteerimisnormide uues redaktsioonis enam tee klassi ei peaks olema, on tee liik ja liiklussagedusest tulenev vajalik sõiduradade arv. Sõiduradade arvu valikuks vajalik loendus on mõttekas juhul, kui liiklussagedus on täna vähemalt 3000 autot ööpäevas, sest prognoosi järgi võib sel juhul kaalumisele tulla näiteks 2+1 ristlõige. Seda kindlasti käsiloendusega teha ei saa – nädalane voolik ja taandamine aastakeskmiseks.
– ristmikulahenduse valikuks (teenindustase, läbilaskvus) – põhimõtteliselt vajalik siis, kui tipptunnis läbib ristmikku vähemalt 600 sõidukit (kõik suunad kokku). Siit tulenevalt võib kahelda, kas ristmikuarvutus on vajalik kui peatee liiklus on alla 3000 auto ööpäevas. Käsiloendus tipptundidel koos taandamisega aasta 30-ndaks või 200-ndaks tipptunniks.
– katendi projekteerimiseks vajaliku korduvkoormuste arvu leidmiseks (normtelgede arv enamkoormatud sõidurajale). Üldiselt sobib aluseks iga-aastaste loendustulemuste aruanne, sest katendi jaoks vajalik loendustäpsus ei ole liiga suur. Lisaks on tegelikkuses probleeme loenduse käigus sõidukite liigitamisega, erinevad automaatsed tehnoloogiad tõlgendavad tulemusi erinevalt – liigitused ei kattu.Käsiloenduse võimalikkus on piiratud sisuliselt tipptundidega (hilisõhtust varahommikuni üldiselt ei loendata, tihti ka keskpäeva), kuid sõltuvalt olukorrast võib see pilti oluliselt muuta. Seepärast tuleks kõik nii esimesel juhul (AKÖL ja tipptund) kui ka kolmandal (koormus) eelistada reaalset nädalast automaatloendust ja selle tulemused teisendada aastakeskmiseks püsiloenduspunkti andmete baasil. Ka ristmiku tipptunniloendust tuleb teisendada, kuid siin piirdutakse tavaliselt valitud hommiku ja õhtuga (välistades füüsilisel loendusel ette teadaolevad tipud esmaspäeva hommik, reedeõhtu ja pühapäevaõhtu). Paaritunnine tippaeg õnnestub korraga ka videosse lasta et hiljem kameraalselt üle lugeda, sest teinekord vahetult väljas lugemine võib sassi minna. Juba mõnda aega pakutakse automaatselt videost liikluse lugemise teenust.
-
AutorPostitused
- You must be logged in to reply to this topic.