Avaleht uus › Foorumid › Katendid ja kandevõimed › Külmstabiliseerimine – KS, TS
- Sellel teemal on 0 vastust, viimati uuendatud 2 years, 10 months tagasi
-
AutorPostitused
-
21. juuli 2020 at 11:29 #8235
Ain
KeymasterTallinn on viimastel aastatel bussipeatused betoonist teind. Õige mõte, kallis ehk on aga peab vastu (põhipuudus – puhta betooni puhul peab ootama kivinemist). Ilmselt tuleb seda laiendada ka ristmikealadele – kuid kuidas? Arvaks, et linnas sobiks ka tsementstabi (tehasesegu) – seda sai tehtud Tammsaare-Tondi ristis. Ehk ka kompleksstabi. Külmstabi kvaliteedikontrollis tasuks Itaalia kogemuse järgi kontrollida kandevõimet 4h ja 24h tihendamisest – kui mõlemad okei, võib asfaldi kohe peale lasta ja ilmselt ka liiklusele avada. Sest see külmstabi kandevõime 24h järel on oluliselt parem kui killustikalusel. Kusjuures, ei 4 ega 24 ei ole kivisse raiutud – kui nõutav kandevõime on varem käes, võib ka varem edasi toimetada. Ning asfalt peal saab materjal rahus järelkivineda ja ei vaja hooldust (katta ja/või niisutada) mis tsemendi kivinemises oluline on.
Pärnus Ehitajate teel katsetatud – toimib, kokku liiklus ära 48 tunniks. -
AutorPostitused
- You must be logged in to reply to this topic.