Külmstabiliseerimine – KS, TS

Avaleht uus Foorumid Katendid ja kandevõimed Külmstabiliseerimine – KS, TS

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Autor
    Postitused
  • #8235
    Ain
    Keymaster

    Tallinn on viimastel aastatel bussipeatused betoonist teind. Õige mõte, kallis ehk on aga peab vastu (põhipuudus – puhta betooni puhul peab ootama kivinemist). Ilmselt tuleb seda laiendada ka ristmikealadele – kuid kuidas? Arvaks, et linnas sobiks ka tsementstabi (tehasesegu) – seda sai tehtud Tammsaare-Tondi ristis. Ehk ka kompleksstabi. Külmstabi kvaliteedikontrollis tasuks Itaalia kogemuse järgi kontrollida kandevõimet 4h ja 24h tihendamisest – kui mõlemad okei, võib asfaldi kohe peale lasta ja ilmselt ka liiklusele avada. Sest see külmstabi kandevõime 24h järel on oluliselt parem kui killustikalusel. Kusjuures, ei 4 ega 24 ei ole kivisse raiutud – kui nõutav kandevõime on varem käes, võib ka varem edasi toimetada. Ning asfalt peal saab materjal rahus järelkivineda ja ei vaja hooldust (katta ja/või niisutada) mis tsemendi kivinemises oluline on.
    Pärnus Ehitajate teel katsetatud – toimib, kokku liiklus ära 48 tunniks.

    • This topic was modified 2 years, 10 months tagasi by Ain.
    • This topic was modified 2 years, 9 months tagasi by Ain.
Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top