Avaleht uus › Foorumid › Teede ja tänavate geomeetria › Projekteerimisnormid (MKM määrus 106) – vigased teemad › Vastus teemale: Projekteerimisnormid (MKM määrus 106) – vigased teemad
Vertikaal-lahendus kui ristmik on viraažil. Tänases normis on vigane mõte, et põhitee viraaži kalle jätkub kõrvalteega – Rootsi normis on see viga ilusti lahti seletatud – kui väliskurvis on ristumine kohaliku teega või mahasõit, lükkab talihooldaja lume kõrvalteele ja sealt sulab see põhiteele tagasi. Põhimõtteliselt peaks kõrvaltee viimane viis meetrit olema väikse kaldega põhiteest eemale, kaldemuutus võib olla kuni 8% ja sealt 5 meetri kauguselt võib edasi minna püstkõvera või järgmise kaldega. Oluline veenduda, et antud teekasutajatest pikima teljevahega sõiduk profiili murdekohas kõhu peale kinni ei jääks. Seetõttu, kui põhitee viraaž on näiteks 4%, siis teeks kõrvaltee viimase jupi 1-2% väljapoole kaldes, ei püüaks kohe maksimaalse 8% piiri kombata. Võit on kõrvaltee töömahtudes.
-
This reply was modified 2 years, 10 months tagasi by
Ain.